E-Ticarette Ürün Satmak İçin İpuçları

E-ticarette ürün satmak için ipuçları ile müşteri portföyünüzü genişletebilir ve daha yüksek kârlılık oranına sahip olabilirsiniz. Teslimat ve kargo süreçlerinizde hiçbir sorun yok, fiyatlarınız gayet uygun, sitenizin trafiği de gayet iyi olduğu halde satışlarınız artmıyor mu?

E-Ticarette Ürün Satmak İçin İpuçları

E-ticarette ürün satmak için ipuçları ile müşteri portföyünüzü genişletebilir ve daha yüksek kârlılık oranına sahip olabilirsiniz. Teslimat ve kargo süreçlerinizde hiçbir sorun yok, fiyatlarınız gayet uygun, sitenizin trafiği de gayet iyi olduğu halde satışlarınız artmıyor mu?

Öyleyse yaptığınız çalışmaların meyvesini alabilmek için içeriğimizin devamındaki yöntemlerden faydalanın…

 

E-Ticaret Satış Artırma Taktikleri

Sektörünüzün ne olduğu fark etmez. Aşağıdaki öneriler, tüm e-ticaret sitelerinde işe yarayacak genel-geçer başarı formülleridir:

 

SEO Uyumuna Önem Verin

İnternet sitenizin Google başta olmak üzere tüm arama motorlarında belirli anahtar kelimelerle üst sıraya yükselmesi SEO uyumuyla mümkündür. Bunun için sitenizin iç SEO’sunu düzenleyin. Ürünlerinizin başlıklarını, açıklamalarını SEO uyumlu olarak yazın. Sayfalarınızda SEO’ya uygun URL yapısı kullanın.

Anahtar kelime araştırması ve rakip analiziyle doğru kelimeleri hedefleyin. Bu sırada teknik SEO kısmını unutmayın. Hız, Robots.txt, site haritası gibi gereklilikleri doğru optimize edin.

 

Kullanıcı Deneyimini Önemseyin

İnsanlara verimli bir deneyim yaşatmanız, sitenizin yeniden ziyaret edilme oranını artıracaktır. Örneğin kullanıcıların istediklerini kolayca bulabilmeleri için detaylı filtreleme ve arama özelliğine yer verin.

Yönlendirici butonlardan yararlanarak kullanıcılara pratiklik sağlayın. E-ticaret sitesinin bel kemiği olan blog bölümünü de ihmâl etmeyin.

Burada ziyaretçilerinize ürünlerinizin ve hizmetlerinizin faydaları, nasıl kullanılacağı gibi konularda yararlı içerikler sunun.

Meselâ mobilya sektöründe faaliyet gösteriyorsanız blog kısmında dekorasyon önerileri verebilirsiniz. Yazınızda güncel dekorasyon trendlerini ele alabilir, mobilya temizliğiyle ilgili püf noktalar paylaşabilirsiniz.

 

Sosyal Medyada Aktif Olmaktan Geri Durmayın

E-ticaret satış taktikleri içerisinde en çok uğraş gerektiren adımlardan biri budur. Her sosyal medya platformundaki hedef kitleye değişik yöntemler kullanarak hitap etmek gerekir.

Bunu gerçekleştirebilmek için rakip sayfaları ve hesapları incelemeli, kullanıcıların davranışlarını analiz etmelisiniz. Paylaşımda bulunmak için hedef kitlenizin daha aktif olduğu günleri ve saatleri seçmelisiniz. Ayrıca gönderilerinizde konuyla ilgili hashtagleri geçirmelisiniz.

Google Ads Reklamlarından Yararlanın

Aramalardaki sıralamanızı SEO ile doğal yoldan artırırsınız. Fakat bu, çokça sabırlı olmanızı gerektiren uzun bir süreci kapsar. Halbuki SEM pazarlama böyle değildir. Hedeflediğiniz anahtar kelimelerde Google reklamlarıyla hızlı bir yükseliş yakalayabilirsiniz. Böylece potansiyel müşterilerinizin sizi daha kolay bulmasını sağlayabilirsiniz.

Kampanyalar Düzenleyin, İndirimler Yapın

Uyguladığınız e-ticaret satış yöntemleri ile başarı elde etmek istiyorsanız müşterilerinizi cezbedecek avantajlı teklifleriniz olmalı. Kampanyalar kârınızı azaltmaz. Tam tersine, satılan ürün miktarının ve dolayısıyla cironun artmasında son derece etkilidir.

İndirim çekleriyle, ücretsiz kargo imkâıyla ve bu tarz ayrıcalıklarla müşterilerinizin gönlünü kazanın. Hele özel günleri asla es geçmeyin.

Anneler Günü, yılbaşı, Sevgililer Günü ve buna benzer zaman dilimleri için çalışmalarınız en az 1 ay öncesinden bitmeli.

Görsel Optimizasyon Yapın

Müşterilerinizin güvenini kazanabilmek adına kaliteli fotoğraflar kullanın. Ürünlerinizi, ince detaylara vurgu yapan yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla zenginleştirin. Böylelikle müşterileriniz ürünleri daha yakından tanıma imkânı bulacak.

Kişiselleştirilmiş Ürün Açıklamaları Kullanın

Tüm ürünlerinizde aynı açıklamaya yer vermek büyük bir hatadır. Her ürüne benzersiz bir açıklama yazmalısınız. Ürünün sadece içeriğinden bahsetmekle yetinmemeli, faydalarına da temas etmelisiniz.

Yaptığınız açıklamalar müşterilerinizi tatmin edecek, akılda soru işareti bırakmayacak kadar detaylı olmalı. Bundan dolayı ürün açıklamalarınızda sık sorulması muhtemel soruları cevaplandırın.

E-ticarette ürün satmak için ipuçları arasındaki bir diğer husus, ürün bilgilerini hikâyeleştirerek yazmaktır. Bu sayede kolaylıkla ilgi çekebilirsiniz.

Paketleme Konusuna Dikkat Edin

Ürünleri özenle paketleyin ki bu noktada da müşteri memnuniyetini sağlayabilesiniz. Kutuların içerisine dolgu malzemesi yerleştirmeyi unutmayın. Bu, kargo sırasında ürünün hasar görmesini engelleyecektir.

Kargo Bilgilerini Şeffaf Olarak Paylaşın

Ürünlerin tahmini gönderim süresi ve kargo masrafı ne kadar? Bu konuda kesin bilgi sunun. İnsanları iade prosedürleriyle ilgili bilgilendirin. Tüketiciler, hangi durumlarda parasını geri alma hakkının olduğunu bilirlerse, satıcıya duydukları güven artar.

Her Zaman Ulaşılabilir Olun

E-ticarette ürün satmak için yöntemler işe yarasın istiyorsanız müşterilerinizle iletişiminizi canlı tutmaya gayret edin. Onların size ulaşmak için kullanabilecekleri alternatif yollar olmalı. (WhatsApp, sosyal medya hesapları, canlı destek, iletişim formu, mail adresi vb.). Kendinizi görünür kılarak hedef kitlenizle aranızdaki bağı güçlendirirsiniz ve satın alma potansiyelini artırırsınız.

Whatsapp Destek Hattı Çevrim İçi

Merhaba, nasıl yardımcı olabilirim?